Fészekrakó Egyesület
Hasznosságok
 
Logónk

 

Kattints a képre a teljes mérethez!

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Miért legyek tag?
 
Bemutatkozunk
 


 

Tagjaink olyan halasi családos emberek, akiknek életében a családjuk a legfontosabb. Akik nyitottak egymás felé, akik  szeretnének, és akarnak javítani a környezetükön.

 

A honlapunkat azért hoztuk létre, hogy másoknak is megmutatkozzunk: ilyenek vagyunk, ezt csináljuk, ez a véleményünk.

 

 

Ha tetszünk, és szeretnél Te is közénk tartozni, a Borókában megtalálsz minket.

De addig is: használd ezt az oldalt, böngéssz, mondj véleményt.

 

Azért van!

 
Baba klubunk
 
Programok
 
Noe levelek
 
Gyermekekről felnőtteknek
 
Gyerekszoba
 
Táplálkozás
 
Cikkek, érdekességek
Cikkek, érdekességek : Fogyasztócska, avagy gyerekek a boltokban

Fogyasztócska, avagy gyerekek a boltokban

Gulyás Emese  2006.03.24. 21:30

A gyerekeket már fiatal korukban megcélozzák a különféle eladási trükkökkel, amelyek többek között testi adottságaikra, a bevásárlások közbeni türelmetlen magatartásukra, a fiatalok érzelmi befolyásolhatóságára, és a reklámokra való fokozott fogékonyságára építenek.

A bevásárlás során a gyerekek is beleszólnak döntéseinkbe. Saját véleményük van, szinte minden alkalommal kikönyörögnek maguknak valami apróságot. A gyerekeknek már csak a jelenléte is jelentősen befolyásolja a szülők vásárlási döntéseit gyakran még olyan árucikkek esetében is, amelyeknél nem is gondolnánk – pl. nagyértékű háztartási gépeknél. Emellett a gyerekek önállóan is vásárolnak és döntenek zsebpénzük elköltéséről – amelynek összege a statisztikák szerint egyre növekszik. 2002-ben a német tinédzserek például 20 milliárd eurót költöttek összességében. Természetesen ezt a jelenséget az eladással foglalkozó szakemberek is ismerik és próbálják saját javukra fordítani. A gyerekeket már fiatal korukban megcélozzák különféle eladási trükkökkel, amelyek többek között testi adottságaikra, a bevásárlások közbeni türelmetlen magatartásukra, a fiatalok érzelmi befolyásolhatóságára és a reklámokra való fokozott fogékonyságára építenek. Egy kis odafigyeléssel azonban távol tarthatjuk gyermekeinket ezektől a trükköktől, és talán hozzájárulhatunk ahhoz, hogy ők is tudatos vásárlók legyenek – persze csak akkor, ha ennek már elérkezett a megfelelő ideje. Az alábbiakban a vásárlóhelyeken leggyakrabban alkalmazott trükköket mutatjuk be, amelyekkel a gyerekeket próbálják fogyasztásra bírni. A gyerekek testi adottságaira építő eladási gyakorlatok Az áruházak berendezésének egyik szempontja a vásárlóközönség magassága. A nehezebben eladható, kevésbé keresett termékeket, vagy azokat, amelyek gyártója külön pénzt fizetett ezért, a könnyen elérhető, szemmagasságban, vagy a karnyújtásnyira lévő polcokra teszik. Az ún. „lehajlási” zónában és a magasabban lévő helyek kevésbé preferáltak, mert az ide kihelyezett termékeket a felnőttek nem veszik észre olyan könnyen. Ami elveszett tér a szülők szempontjából, annál értékesebb a gyerekeknek szóló árucikkek eladásához. Hiszen ami a szülőnek még lehajlási zóna, az a gyerekeknek már szemmagasság. Ezért számos olyan árucikk van, amelyek esetében a felnőtteknek szóló verziót szemmagasságba, míg a gyerekeknek szólót lejjebb helyezik. Például a mamáknak szóló tusfürdőt a felső polcokra, a gyerek, macis csomagolású fürdőhabot az alsó polcra. Az engedelmes szülők a hisztikitörést elkerülendő végül kénytelenek lesznek megvenni a gyereknek megtetsző terméket. Türelmetlenség Nem titok, hogy sokak számára szórakoztató a vásárlás, a nézelődés, a válogatás. Ám amíg anyu nézelődik, a gyerekek is feltalálják magukat, kitalálják, hogyan tehetik a családi vásárlással töltött időt maguk számára is szórakoztatóvá. Ha már nagyon unják a vásárlást, sorban állást, nézelődést, és inkább játszanának valamivel, könnyen levesznek a polcokról játékokat, vagy játékos kinézetű tárgyakat, amelyek elérhető magasságban vannak. Erre a jelenségre az eladáshelyi marketinggel foglakozó szakemberek tudatosan építenek, és a kevésbé kihasznált terülteket ilyen módon is próbálják kereskedelmi szempontból értékessé tenni. Saját kocsi A gyerek számára jópofa unaloműzőnek tűnhet a saját bevásárlókocsi is, amivel „önállóan” intézheti saját kis bevásárlását a szülők mellett. A külön a gyerekek számára készített kisebb méretű kosarat, vagy kocsit rendszerint színesre festik, feldíszítik egy-két játékfigurával, és már vásárolhat is a gyerek! Aki nem tudja, az elképzelheti, milyen nehéz (és gyakran sikertelen kísérlet) elmagyarázni egy gyereknek, hogy miért nem vesszük meg azt a rengeteg hasznos és nélkülözhetetlen dolgot, amit a betett a saját kosarába. Gyűjtőakciók Egy másik rendszeresen alkalmazott csel a gyerekek számára rendezett gyűjtőakciók sora. Ki ne gyűjtött volna valami apróságot fiatalabb éveiben: gombot, szalvétát vagy éppen bélyeget? A mai gyerekek épp ilyenek. A gyártók ezt általában úgy használják ki, hogy a termékek mellé valamilyen gyűjthető apróságot csomagolnak, pl. kártyasorozat elemeit, játékbábukat. Ezek többnyire apróságok, amelyeknek a gyártási költsége a termék összköltségéhez képes nem rúg magasra. A gyerekek valójában az éppen aktuális gyűjtési hóbortnak megfelelő mütyürkéket veszik, vagy vetetik meg szüleikkel, nem a terméket. Ez viszont serkenti a termék forgalmát is. Amellett, hogy hosszútávon helytelen vásárlói magatartásra neveli a gyerekeket, azért is káros, mert legtöbbször egészségtelen élelmiszernél találkozhatunk ilyen gyűjtőakciókkal. Ezek magas energia, cukor vagy zsírtartalmúak – nem éppen kívánatosak a gyerekek fizikai fejlődése szempontjából. Leggyakrabban kóla, csipsz, csokoládé, cukorka vásárlásával lehet valamit gyűjteni. Pénzár előtt Ha sikeresen túljutottunk a vásárláson, sikerült többé-kevésbé ellenállnunk az akciók csábításának, meg kell vívnunk utolsó harcunkat a pénztár előtt. Ide szinte minden üzletben kihelyeznek kisebb-nagyobb értékű apróságokat. Ezek gyakran olyan termékek, amelyeket egyébként nem jutna eszünkbe megvásárolni, azonban a sorban állás alatti unalmas percek gyakran rábírnak minket arra, hogy bedobjunk még ezt-azt a kosárba. Ezzel a gyerekek sincsenek másképp. Sőt, ők inkább beesnek az utolsó pillanat előtti vásárlás, vásároltatás csapdájába. Megfigyeléseink szerint 10 gyerekből 9 egészen biztos, hogy kikönyörög magának valamit ebben a helyzetben. Természetesen itt is javarészt egészségtelen rágót, cukorkát, csokit találunk. Ezzel a trükkel egy közepes méretű és forgalmú bevásárlóközpont akár napi több százezer forintnyi terméket is eladhat a pénztár mellől. A helyzet tehát nem könnyű, de nem is reménytelen. A legjobb az, ha a megfelelő korig kihagyjuk a gyerekeket a vásárlásból, és csak akkor visszük őket magunkkal, amikor már készek arra, hogy megértsék a vásárlási műveletek bonyolultságát, és még fogékonyak a szülői jótanácsokra.

 
NOE


A képre kattintva eljutsz a www.noe.hu-ra

 
Bannerek



 

 
Kiskunhalas
 
 
naptár
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Nulla Hulladék
 
 
Zöld sarok
 
Számláló
Indulás: 2006-03-12
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?