Fészekrakó Egyesület
Hasznosságok
 
Logónk

 

Kattints a képre a teljes mérethez!

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Miért legyek tag?
 
Bemutatkozunk
 


 

Tagjaink olyan halasi családos emberek, akiknek életében a családjuk a legfontosabb. Akik nyitottak egymás felé, akik  szeretnének, és akarnak javítani a környezetükön.

 

A honlapunkat azért hoztuk létre, hogy másoknak is megmutatkozzunk: ilyenek vagyunk, ezt csináljuk, ez a véleményünk.

 

 

Ha tetszünk, és szeretnél Te is közénk tartozni, a Borókában megtalálsz minket.

De addig is: használd ezt az oldalt, böngéssz, mondj véleményt.

 

Azért van!

 
Baba klubunk
 
Programok
 
Noe levelek
 
Gyermekekről felnőtteknek
 
Gyerekszoba
 
Táplálkozás
 
Cikkek, érdekességek
Cikkek, érdekességek : Mindent megveszel, ami szemmagasságban eléd kerül?

Mindent megveszel, ami szemmagasságban eléd kerül?

  2006.05.31. 12:42

Mi az? Kezdetkor két lába van, aztán két lába és négy kereke, végül két keze, és nehéz szatyrai?” Bizony, az nem más, mint a szuper(hiper)marketba tévedt ember - mondja a rejtvényfejtő.

A szfinx pedig nagyot ugrik örömében, és átad neki egy hűségkártyát.

Természetes útvonalak

A modern labirintus építtetői, az óriás áruházak polcsorainak megálmodói nem az emberi félelmek, hanem a vágyak ismerői és irányítói. „Antropológia-kutatásaik” és pszichológiai felkészültségük alapján ismert tény számukra, hogy mi, vásárlók, bevásárlásaink során általában ugyanazokat a jellemző útvonalakat járjuk be az üzletekben. Az óramutató járásával ellentétes irányban a fal mentén haladunk, még ha más út is adódna, s általában a tőlünk jobbra elhelyezett árukat vesszük figyelembe. (A kognitív pszichológia tájolása szerint a bal oldal a múlt, a jobb a jövő, és különben is, a jobbkezeseké a világ…)

Polccsapdák

A vásárlók a legjobban a szemmagasságban, a földtől 120-160 cm-re elhelyezett termékeket észlelik, de jól fogynak a kézzel elérhető zónában, a földtől 80-120 cm-re lévő áruk is. 
A nehezebben eladható árukat mint vizuális csapdákat ezek után úgy helyezik el, hogy a „természetes” közlekedési útvonalak közelébe legyenek, ahol könnyen ráesik a szemünk. Az értékesítéspolitika szellemében ide kerülnek azok a termékek, amelyeket egyébként nem jutna eszünkbe megkeresni az üzleten belül. Az alapvetően fontos, gyakran vásárolt árukat ugyanakkor a bolt kevésbé forgalmas pontjaira teszik, tudván, hogy ezeket
amúgy is megkeressük, kelljen akár több kört is megtennünk, vagy párbajba bocsátkoznunk kocsitologató sorstársainkkal. Amikre szükségünk van, természetesen baloldalt bújnak el, vagy a falaktól távolabb eső területeken várakoznak (konténeres tárolókban, vagy egy zsákutcában), esetleg a bejárat környékén, ahová mindig vissza kell legalább egyszer fordulni! A kívánatos és szükséges árukhoz hozzájutni kivétel nélkül mindig csak a többi kevésbé szükséges árun keresztüljutva lehetséges. Útcéljaink felé robogva azonban (szerencsére) mindig megpihenhetünk egy akciós parcellácskán, hogy itt erőt merítve tovább kereshessük a vécépapírt.

Polcpénz

Nyugat-Európában egyre inkább szokássá válik, hogy az üzletekben a hazai árukat külön polcokon kínálják a „frekventált övezetben”, lehetővé téve ezzel, hogy a vásárlók a hazai terméket válasszák, és támogassák a (kis)vállalkozásokat. 
Az olcsó termékek helye az alsó zóna. És itt kap helyet a gyerekek látvány-színháza is. A 80-160 centis magasság a vágyaink magassága, itt kelletik magukat a kevésbé szükséges áruk, s itt folyik a legnagyobb verseny a divatos, sokat reklámozott és drágább termékek között. Ezzel mind a gyártók, mind a forgalmazók tisztában vannak. Így kialakult az a gyakorlat, hogy a termelők úgynevezett „polcpénzt” fizetnek a forgalmazóknak, hogy a kívánt terméket a vásárló által könnyen észrevehető zónában helyezzék el. A bűvészkedés itt sem áll meg: míg az áru mindig szem előtt van, az árcédulákat úgy kell külön megkeresni.

Cetli

A pénztár előtt kell megvívnunk utolsó harcunkat, a vásároltatás csapdája itt a legalattomosabb. Hisz például a hosszú sorban állás jutalmaként nemcsak a gyerekünk, de mi is megérdemlünk valami nyalánkságot… Egy fonalunk lehet ebben a polclabirintusban: ha pontosan azt vesszük meg, amiért bementünk az üzletbe. Vagyis a tudatosság, akarom mondani a bevásárló cetli.

Tippjeink a pénztárcakímélő vásárláshoz:

• A legjobb az, ha a megfelelő korig kihagyjuk a gyerekeket a vásárlásból, és csak akkor visszük őket magunkkal, amikor már készek arra, hogy megértsék a vásárlási műveletek bonyolultságát, és még fogékonyak a szülői jótanácsokra.

• Ha első pillantásra nem találjuk a keresett terméket, nézzünk jól körül az alsóbb és felsőbb polcokon is. A kisebb, hazai és főleg a kis családi vállalkozások nem engedhetik meg maguknak azt a „luxust”, hogy polcpénzt fizessenek, az ő termékeik gyakran kerülnek a legalsó, úgynevezett „lehajlási” (80 cm alatti) vagy a legfelső, 160 cm feletti zónákba. Ha őket kívánjuk „támogatni” vásárlói forintjaikkal, ne sajnáljuk a fáradságot megkeresni a termékeiket! 

Tájékozódj a Tudatos Vásárlók Egyesület honlapján! »

 
NOE


A képre kattintva eljutsz a www.noe.hu-ra

 
Bannerek



 

 
Kiskunhalas
 
 
naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Nulla Hulladék
 
 
Zöld sarok
 
Számláló
Indulás: 2006-03-12
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?