Szövetség a magyar vállalkozókért*
Pet 2006.08.29. 16:21
*A Karpatia hasábjain korábban beszámoltunk a HMO (Hol? Mit? Okosan!) Magyar Áruk Áruháza vállalkozásról, melyet Nagyernyei-Kullmann Gyula, Katona Béla és Horváth Gábor indított a magyar áruk vásárlását ösztönző kezdeményezésként. A három fiatal elgondolásának nyomán a HMO azóta érdekszövetséggé fejlődött, ennek eredményeképp tartották a Magyarok Házában a Magyar Árukért Szövetség (MÁSZ) alakuló gyűlését, mely új kor kezdetét jelentheti a hazai kisvállalkozók számára!*Szövetség a magyar vállalkozókért
*A Karpatia hasábjain korábban beszámoltunk a HMO (Hol? Mit? Okosan!) Magyar Áruk Áruháza vállalkozásról, melyet Nagyernyei-Kullmann Gyula, Katona Béla és Horváth Gábor indított a magyar áruk vásárlását ösztönző kezdeményezésként. A három fiatal elgondolásának nyomán a HMO azóta érdekszövetséggé fejlődött, ennek eredményeképp tartották a Magyarok Házában a Magyar Árukért Szövetség (MÁSZ) alakuló gyűlését, mely új kor kezdetét jelentheti a hazai kisvállalkozók számára!*Szövetség a magyar vállalkozókért
A MÁSZ alakuló gyűlésén közel negyven vállalkozó jelent meg, közös problémaként pedig azt diagnosztizálták, hogy a nemzetközi pénzoligarchia a hazai piacra betörve szétrobbantja a magyar vállalkozásokat azzal, hogy elveszi a termelők lehetőségeit áruik értékesítése tekintetében. Emellett a hazánkban megerősödött idegen érdekeltségek visszaélnek az itteni viszonyokkal, főleg, hogy a magyar
adó- és szabályrendszer sok tekintetben a külföldi tőkét erősíti. A *Magyar Árukért Szövetség* viszont nem elégszik meg a már ismert gondok
kinyilvánításával: komoly cselekvési programot állított össze, mely által vérfrissítést kaphat a magyar vállalkozók köre. Alapvető fontosságú, hogy a vállalkozások érdekszövetségbe tömörüljenek, és saját maguk irányítsák reklám- és kereskedelmi törekvéseiket. A közös stratégia bevezetését nagyban nehezíti, hogy a magyar fogyasztók szokásait napjainkban idegen érdekcsoportok alakítják: a nyugati, amerikai típusú "emberkép" népszerűsítésével minke t is felhalmozásra, pazarlásra próbálnak sarkallni. Ezért a legtöbben már nem a jó minőségű árut keresik, és nem is jutnak olyan információhoz, amely céltudatos vásárlásra ösztönöz. Nem lehet elégszer tudatosítani, hogy minden magyar termék megvásárlásával az ország, a magyar gazdaság vérkeringését tartjuk mozgásban, ezért fontos, hogy következetesen minden termékből a magyar eredetűt válasszuk. *"Magyart vegyél, hogy holnap is (l)e-gyél!"*
- szól jelszavuk.
A Magyar Áruk Szövetség olyan tehetséges szakembereket gyűjt tagjai közé, akik alkalmasak a fenti problémák megoldására. A társaság védelmet biztosít a fogyasztók számára a külföldi, ellenőrizhetetlen élelmiszerek arzenáljával szemben, elsősorban úgy, hogy üzleteiben mindig kiváló minőségű, ellenőrzött eredetű magyar termékek kaphatók. Az évi tagdíjakból nem "jön ki", de hozzáláttak egy magyar áruk bevásárlóközpontjának kialakításához, az elképzelés szerint Makovecz Imre tervei alapján kétszintes épület emelkedik majd! Az óriási beruházás megvalósításához a szövetség vállalkozók segítségére számít.
A fenti tervek mellett a társulás egyéb úton is támogatja a hazai
cégeket: vállalják pályázatok megírását, számítógépes rendszerek fejlesztését, és évente egyszer a magyar áruk népszerűsítéséért szervezett kulturális színpad felállítását is.
Mivel egy magyar vállalkozó nem képes megfizetni a kereskedelmi média hirdetési tarifáit, a szervezet tagjai saját rendezvények megszervezésével nyerik el a szélesebb vásárlóközönséget. Az egyéni reklámozás lehetőségét a Hol Mit Okosan c. újság-ban teremtik meg.
Június 1-től pedig három hónapos rendezvénysorozat veszi kezdetét a budapesti Astoriánál, "Magyar Áruk Utcája" néven.
A MÁSZ tagok társadalmi munkát végeznek, ami nagy általánosságban a hatékonyság rovására mehet, de reméljük, hogy mindenki a legjobb tehetségéhez mérten igyekszik részt vállalni munkánkban. Minden vállalkozó, termelő érdekeit képviselni akarjuk, ezért különböző munkaközösségeket hozunk létre. - nyilatkozott a Karpatiának Nagyernyei-Kullmann Gyula, a MÁSZ vezetője.
A közös munka sikerét igazolja a Pécsett 177 bejegyzett taggal működő Magyar Áruk Boltja Szövetkezet, amely alacsony költségvetéssel működik, de kizárólag a tagság összefogásával csődközeli állapotból volt képes kilábalni. A pécsi példa tapasztalata, hogy nem elég a tagdíjakat fizetni, az üzletet működtetni is kell, ezért a váratlan kiadásokat is önerőből kell előteremteni. A hangsúlyt az egyedi és jó minőségű termékekre kell fektetni, mivel ezek forgalmazásakor nem kell árversenyt vívni a silány termékeket áruló nagy bevásárlóközpontokkal.
(További részletek folyamatosan olvashatók a http://www.hmo.hu/masz
honlapon.)
Buncsik Marianna
Karpatia 2006 június
|