Tagjaink olyan halasi családos emberek, akiknek életében a családjuk a legfontosabb. Akik nyitottak egymás felé, akik szeretnének, és akarnak javítani a környezetükön.
A honlapunkat azért hoztuk létre, hogy másoknak is megmutatkozzunk: ilyenek vagyunk, ezt csináljuk, ez a véleményünk.
Ha tetszünk, és szeretnél Te is közénk tartozni, a Borókában megtalálsz minket.
De addig is: használd ezt az oldalt, böngéssz, mondj véleményt.
Eltelt egy hónap, mindenki megbarátkozott a gondolattal, hogy a/az bölcsi/ovi nem is rossz dolog és jókat lehet itt játszani. Sok szülő teszi fel ilyenkor a kérdést, hogy vajon hogyan zajlik egy napja a gyermeknek az óvodában? Vannak-e foglalkozások, és ha vannak, azokon mit tanulnak?
Először is le kell, hogy szögezzem, hogy ovisokról (elsősorban kiscsoportosokról) beszélünk és nem iskolásokról. Itt még a játék van előtérben és nem a tanulás, vagy legalábbis nem ebben a formában, hanem játékosan.
Egy gyermeknek kb. 5-6 éves koráig az a legfontosabb, hogy szeressék, törődjenek vele és minél többet játsszon. A modern és rohanó világ nem változtat ezen! Nem kell zseniket nevelni, hiszen a gyerekektől a legszebb kort vonnánk meg. Nincs szükség, hogy nagycsoport végére tudjon olvasni vagy 100-ig számolni. Pont ezekre találták ki az iskolát és nem véletlenül.
Egy bölcsődésnek az egész napos játék a legjobb. A kiscsoportban már 5-10 perces foglalkozások lehetnek, amik természetesen kötetlenek, mert egy korcsoporton belül is lehetnek erre fogékony és érdektelen gyermekek. Középsőben 15-20 perces is lehet egy foglalkozás, ami a nagycsoportban már fél órás is akár (itt vannak már kötött foglalkozások is). A szeptember hónap még a játéké. Októberben szokták kezdeni a foglalkozásokat, mindig az évszaknak megfelelő témában. Az alapvető meséket, dalokat, számolást, technikai dolgokat meg fogják tanulni minden óvodában. Az, hogy ezen felül még mi fér bele egy adott óvodai csoport foglalkozásába, az a csoport milyenségén is múlik. Ha kevés a gyerek a csoportban, sokkal rugalmasabban lehet velük dolgozni. Ez persze nem vonja maga után azt, hogy a csoport „minősége” ezt meg is engedi, hiszen két egyforma korú gyermek között is akadhat akkora érdeklődésbeli különbség, ami miatt egy óvónő nem úgy tud együtt dolgozni a csoporttal, ahogyan szeretné.(Egy vegyes csoportra is ugyanez jellemző, ahol lehet 3 és lehet 5 éves gyermek is.)
Általában minden óvoda csinál nyílt napot, amikor be lehet menni és meg lehet nézni, hogy mit szokott csinálni a gyermeke egy nap. Ilyenkor vagy a tanult dolgokból adnak elő párat, vagy egy-egy foglalkozást lehet megnézni, hogyan zajlik.
A foglalkozásokon kívül vannak sokkal fontosabb dolgok, amiket elsősorban meg kell tanulniuk a gyerekeknek. Ezt nem egy foglalkozás fogja neki megadni, hanem a közösséggel járó feladatok. Hogyan kell együtt játszani, vagy egyáltalán hogyan kell játszani. A legkisebbeket még „babusgatni”, szeretni kell, mert ebben a korban ez a legfontosabb számára. Attól lesz kiegyensúlyozott gyerekünk, ha a saját korcsoportjára jellemző dolgokat sajátítja el a társaival együtt. Nem kell, hogy állandóan a felnőttek nyakán „lógjon”, inkább társaival egy szerepjátékban éljék ki magukat, kreativitásukat és fantáziájukat.
Egy szülőnek nincs más dolga a nap végén, mint megszeretgetni, elbeszélgetni vele az aznap történtekről és éreztetni vele, hogy milyen fontosak is nekünk.